Persoonlijke Ontwikkeling Trainingen En Coaching

Published Apr 23, 21
6 min read

Persoonlijke Ontwikkeling - Psychologie

Het kan een negatief bericht of mail zijn, die direct en voor de rest van de dag invloed kan hebben op je motivatie of concentratie. Wacht in ieder geval tot je ochtendroutine is afgerond. Wil je meer op dag voor elkaar krijgen en productiever zijn? Bekijk dan niet je mail voor het 11:00 uur is.

Voordat ik mijn eerste tip met jullie deel, begin ik mijn blog met een stukje achtergrond informatie. De vraag is: wil je jouw ochendroutine verrijken met een nieuwe goede gewoonte? Of wil je een minder goede gewoonte afleren? Het doorbreken van gewoontes is lastig. Een gewoonte is namelijk aangeleerd gedrag en dat verander je niet zomaar.

Persoonlijke Groei

Dus voordat je verder leest: is er iets in jouw ochtendroutine dat je graag zou willen veranderen? Kies één ding uit. Heb je iets bedacht? Houd deze gedachte vast en lees dan pas door. Waarom zou je jouw ochtendroutine aanpassen? Het is voor jezelf (en de mensen om jou heen) fijn om de dag goed te beginnen.

Ik had al mijn energie voor de hele dag soms voor 9. 00 uur al verbruikt. Oorzaak: te veel willen in de ochtend voordat we daadwerkelijk naar school en het werk konden. Ik was vaak met mijn hoofd al bij mijn werk, in plaats van aandacht hebben voor het moment zelf.

Hoe Mijn Ochtendroutine Er Uit Ziet

Kleding en tassen (laten) klaarleggen, lunch voorbereiden en de ontbijttafel alvast (gezellig)dekken. neem de tijd om jouw dag te beginnen. Zorg dat je voldoende tijd hebt om de dag op een prettige manier te starten. Die 10 minuten extra slaap door de wekker later te zitten, doen het ‘em echt niet hoor.

start met een gezond ontbijt. Een ontbijt is een goede start van de dag. Sterker nog: het is de belangrijkste maaltijd van de dag. Besteed hier dus aandacht aan. Ga er eens rustig voor zitten. doe niet alles zelf. Verdeel de klusjes voor de ochtend. Dan houd je misschien wel tijd over om samen te ontbijten.

Duurzame Veerkracht Vereist Persoonlijke Ontwikkeling

Heerlijk zo’n frisse start. huishouden met meerdere personen? Zorg dat iedereen voldoende tijd heeft in de douche. En ga vooral niet tegelijkertijd al jullie verzorgingsrituelen uitvoeren. luister een fijn muziekje terwijl je de dag start. Jouw lievelingsmuziek kan echt een energieboost geven. Toegeven: niet iedereen is wellicht gecharmeerd van (jouw) favoriete muziek aan de ontbijttafel.

Hoe Je Start Bepaalt Je Mindset Voor De Rest Van De DagPersoonlijke Ontwikkeling En Groei - Een Fascinerende Reis

Dat kan elke dag dezelfde (positieve) zin zijn, aardige woorden voor jezelf of een mooie wens voor jezelf of een ander. begin de dag met een grote glimlach naar jezelf. Lachen is gezond. De volgende tips vind ik persoonlijk echt voor gevorderden. Persoonlijke Ontwikkeling - Workshops en Online trainingen. Ik reken mijzelf daar niet toe, want het structureel invoeren van deze tips voor een fijne start van de dag, is mij nog niet gelukt vanwege uiteenlopende redenen.

Maak Je Eigen Ochtendroutine

In het begin van de coronatijd probeerde ik elke ochtend een ontspanningsoefening te doen van Sanny zoekt geluk. Ik was elke dag erg vroeg wakker en vond dat ik mijn tijd nuttig moest besteden. Ik vind de geleide meditaties van Sanny echt een aanrader, maar het matchte niet met de ochtendroutine van de rest van de family.

Persoonlijke OntwikkelingHoe Kan Ik Zelf Mijn Persoonlijke Ontwikkeling Versterken?

Misschien had ik beter een plekje voor mijzelf kunnen zoeken in huis? doe 11x een zonnegroet. Een fijne yoga oefening om de dag mee te beginnen. de dag begint fanstastisch met een sportieve activiteit, zoals zwemmen of hardlopen. Nu komen we bij mijn eigen nieuwe ochtendritueel. Nadat ik al zwaaiend bij de deur stond, wist ik niet hoe snel ik mijn laptop in mijn home office moest opstarten.

Mijn Ochtend Routine Voor Succes

Hoera! Hoera? Niet dus. Hoezo extra werktijd? Geen fietstocht naar het werk betekent minder beweging én geen overgang tussen werk en privé. Dat is alles behalve positief. Dus mijn tip aan alle thuiswerkers: wandel of fiets naar jouw home office. Is de familie de deur uit? Trek jouw wandelschoenen aan en start jouw werkdag met een wandeling van ten minste 20 minuten.

Want hoe goed voel je je als je 30 minuten lang de regen trotseert? Op elk weerstype kan je je kleden, toch? Ik heb zelf nog een paar gewoontes waarbij ik nog wat work to do heb: mijn mobiel links laten liggen. Het lijkt mij een goed plan om het eerste uur mijn telefoon niet gebruiken voor onzinnige zaken als (a)social media (10 praktische tips voor persoonlijke ontwikkeling) (Hoe een ochtendroutine je leven kan veranderen).

Het Ochtendritueel De Kickstart Van Je Dag!

de dag beginnen met een yoga oefening. Voorlopig is dit nog wishful thinking, maar wel een doel voor de langere termijn. Het is niet makkelijk om meerdere gewoontes tegelijkertijd aan te leren. Begin dus met één ding dat je graag zou willen veranderen aan jouw ochtendroutine. Verder is het belangrijk om bij te houden hoe jouw voortgang verloopt.

Geef jezelf wel af en toe een beloning voor goed gedrag ;-), maar haak vooral niet af als het een keertje niet lukt. Je kan elke dag opnieuw beginnen. Het schijnt overigens meer dan 20 dagen te duren voordat je een nieuwe gewoonte aanleert. (sommige onderzoeken spreken zelfs van meer dan 60 dagen) Ik moet eerlijk zeggen dat mijn nieuwe gewoonte ‘wandelen naar mijn home office’ mij echt totaal geen moeite heeft gekost.

Persoonlijke Ontwikkeling - In Welke Fase Zit Jij?

Ik kan zelfs naar mijn ochtendwandeling uit kijken. Ik merk dat mijn lijf het erg prettig vindt, maar daarnaast ben ik een stuk productiever. Ik begin de dag met meer energie. Ik moet wel van tevoren in mijn agenda kijken, hoe laat mijn eerste afspraak begint. Want het wandelt niet lekker als je steeds aan het denken bent of je om 9.

Vind je het lastig om nieuwe gewoontes aan te leren of nieuwe doelen te bereiken? Lees dan mijn blog over het maken van een vision board. Een vision board kan jou helpen om jouw doelen te bereiken. Wat zijn jouw tips om de dag goed te beginnen? Deel ze vooral.

Vijf Boeken Voor Een Sterke Mindset In De Ochtend

Een van de grootste plezieren die je jezelf kan doen, is zorgen voor een goede ochtendroutine. De meest succesvolle mensen creëren een doenbare ochtendroutine, zodat ze kunnen opstaan en de dag kunnen beginnen volgens hun eigen voorwaarden. Wanneer je investeert in jezelf van zodra je opstaat, nog voor anderen de kans krijgen om je humeur te beïnvloeden, dan vergroot je de kans dat je een succesvolle dag tegemoet gaat - Hoe krijg je meer energie? 15 concrete tips.

Wanneer je wakker wordt met een slecht humeur of wanneer je meteen slecht nieuws hoort, dan kan je de tijd nemen om dit eerst te verwerken en achter je te laten. Betrek hiervoor meditatie in je ochtendroutine om jezelf tijd te geven om te focussen en te kalmeren. Een nieuwe ochtendroutine. Net zoals het maken van een boodschappenlijstje of een takenlijstje dat je afgerond wilt hebben, is een lijstje met doelen van cruciaal belang om op de juiste weg te blijven.

Altijd Vroeg Opstaan Met Gemak - 11 Tips



Geen enkel doel is te klein of te groot, met de juiste mindset en commitment kan jij alles bereiken - Doelen stellen. Wanneer je je doelen bereikt hebt, vink ze dan van je lijstje af. Dit is een goede manier om gemotiveerd te blijven. Je ziet immers doelen visueel verwezenlijkt worden via je lijstje.

More from Coaching

Navigation

Home

Latest Posts

Omgevingscommunicatie Plan

Published May 20, 22
6 min read

Or Cursus

Published May 01, 22
6 min read